Niemand komt naar jouw website voor vermaak. De bezoeker gaat er vanuit dat jij zijn vragen beantwoordt.

Jay Baer, auteur - consultant


Het voordeel van zelf je websiteteksten schrijven: jouw enthousiasme en kennis.
Het nadeel van zelf je websitetekstenschrijven: jouw enthousiasme en kennis.


Teveel informatie
Een gekke tegenstrijdigheid, die voor- en nadelen, dat geef ik toe. Toch is dat het probleem van veel websites. De website-eigenaar overlaadt de bezoeker dikwijls met teveel informatie. Met averechts effect, omdat de bezoeker erin verstrikt raakt. Daarom moet ik het enthousiasme van mijn opdrachtgevers vaak wat temperen.
Door de informatie te doseren en op een logische manier te presenteren, vindt de bezoeker eerder wat hij zoekt op jouw website. Dat is belangrijk, want ze hebben vaak haast, die websitebezoekers. De kunst is om de aandacht van de bezoeker vast te houden. Daar is meer voor nodig dan fraaie plaatjes. Afgepaste, weldoordachte informatie is cruciaal.

SEO (search engine optimization)
Allemaal leuk en aardig, maar wat heb je aan een goed ingerichte website als die nauwelijks vindbaar is? Daarvoor moet de website SEO-proof zijn. Google en andere browsers werken namelijk op basis van relevantie. De vindbaarheid (ranking) van jouw website hangt af van de kwaliteit van de informatie en de snelheid waarmee bezoekers die kunnen vinden. Vergelijk jouw website maar met een voorraadkast. Hoe zorg je ervoor dat men daarin snel en gemakkelijk het product van zijn keuze vindt? Simpel gezegd: door de voorraadkast zo overzichtelijk en logisch mogelijk in te delen, met de juiste productaanduidingen.


Goed geschreven

De website moet - last but not least - goed geschreven zijn. Dat wil zeggen: correct, begrijpelijk, doelgericht en afgestemd op de doelgroep.
Zwakke webteksten scoren qua vindbaarheid sowieso slecht. Browsers bestempelen zulke websites als ondermaats en oninteressant.


Hulp nodig?

Het luistert dus nauw bij het schrijven van goede, vindbare, informatieve en aantrekkelijke websiteteksten.
Als ervaren tekstschrijver bespaar ik jou veel tijd en kan ik je behoeden voor teleurstelling. Ik verdiep me grondig in jouw dienst, product, organisatie en doelgroep, zodat ik jouw verhaal en informatie optimaal kan verwoorden.