Wie





Wie heb je voor ogen met jouw website? Content schrijf je niet voor jezelf. Op dit punt slaan veel website-eigenaren de plank mis. Door hun enthousiasme zijn ze geneigd de bezoeker met informatie te overvoeren. Die wil echter snel een antwoord vinden op zijn of haar vraag. Dat lukt niet met vakjargon en waslijsten met specificaties. Wel met goed doordachte teksten, geschreven in de juiste toon en dosering.


  


Wat





Wat wil je allemaal kwijt op jouw site? Waarschijnlijk teveel. 'Less is more' geldt ook hier. Ook ik betrap me er soms nog op dat ik teveel informatie kwijt wil. Daar zit de websurfer echter niet op te wachten. Die wil snel op zijn doel af en is daarom gebaat bij een logische indeling, beknopte, duidelijke teksten en aantrekkelijke illustraties. (P.s. Deze kolom was aanvankelijk twee keer zo lang...)






Hoe





Hoe kom je aan goede webteksten? Een paar tips:

1: Hou het simpel

2: Zorg voor een logische structuur

3: Fleur de boel visueel op

4: Zorg dat je bij Google in de smaak valt

5: Hou je doel(groep) voor ogen

6: Schrijf foutloos

7: Schakel mij in