STAPT 1: JOUW WENSEN
In een vrijblijvend gesprek verkennen we jouw wensen. Meestal gaat dat telefonisch, maar desgewenst kom ik naar je toe. (Ik reken in dat geval OV-kosten.)
Aan de hand van jouw wensen, stel ik een offerte voor je op. Stuur je die ondertekend retour, dan gaan we aan de slag.
STAP 2: INTERVIEW
Ik wil me goed in jou, jouw product of dienst verdiepen. Daarbij maakt het niet uit of het over meubels, paardencoaching, hondenkluiven, dakbedekken of hulpverlening gaat. (Een greep uit mijn meest recente opdrachten.) De webtekst moet jouw deskundigheid en passie ademen. Dat is mijn missie. Maar... it takes two to tango. Daarom beginnen we met een interview. Ik verzamel dan zoveel mogelijk relevante informatie rondom het product of de dienst waarmee jij de wereld verrijkt.
STAP 3: SCHRIJFPROCES
Met die informatie ga ik aan de slag. Heb ik nog vragen voor jou, dan bel, e-mail of app ik je.
Schrijven is schrappen, wordt vaak gezegd en dat klopt als een zwerende vinger. Het luistert nauw. De lezer moet goed geïnformeerd worden, maar teveel informatie, daar knapt hij op af. Daarom ga ik als een soort beeldhouwer tewerk en 'hak' ik overbodigdheden weg. De tekst die over blijft staat als een huis, doordat het voldoet aan de volgende criteria. De tekst:
- ademt karakter, passie, deskundigheid van de opdrachtgever
- heeft de sfeer en stijl (tone of voice, in jargon) die past bij de beoogde doelgroep
- is taaltechnisch goed
- is logisch van opbouw en structuur
- bevat goede zoekwoorden
- leest vlot, prettig
- heeft de juiste omvang, dosering
- biedt de lezer/bezoeker de juiste antwoorden op zijn vragen
STAP 4: CONCEPT
De concept ontvang je per e-mail. Na aanleiding van jouw feedback, schaaf ik bij of vul ik aan.
STAP 5: PUBLICEREN
Gefeliciteerd... de teksten kunnen op jouw website geplaatst worden. Desgewenst kan ik dit voor je doen.